eliti написа:

Най- труден е първоначалния период. Протича изключително агресивно, със сърбежи, рани и капки кръв. Пийте ежедневно фолиева киселина- евтина е, за засилване на имунната система. Един път седмично, по пет пъти "метотрексат Ебеве", но само за един месец, защото при продължителна употреба може да увреди друг орган. Значи четири пъти месечно. Само един месец. Това успокоява обрива и сърбежите неимоверно много. Дава му ремисия. В никакъв случай не приемайте кортикостероиди, по никакъв начин. Нито бетаблокери, за болните от хипертония. Не яжте червени неща- ягоди, череши, моркови и т.н. Не пийте алкохол /бира може, заради бирената мая/, без тютюнопушене, свинско, лютиво и кисело. Това има ефект, макар и не толкова бързо. Мажете се с подходящ мазен крем, защото кожата трябва винаги да е влажна. "Кловейт" крем или "Кловейт маз" са подходящи. Аз го комбинирам Кловейт маз с крем Атопра- хипоалергенна липоемулсия. Общо двата струват 20 лв., но ме облекчават неимоверно. Задължително морски бани и слънце. От водорасли , солена вода и слънце заедно почти се покрива всичко. Но за тези, които са с летен псориазис, само за лятото. Зимата отново има прилив, за съжаление. И най- вече, ОСНОВНОТО- спокойствие. Нервната система трябва да е в покой. Не откачайте, не се предавайте, не изпадайте в луда паника. Облегнете се на любящ човек. Необходимо е. Определено социалния живот се променя, а псориатиците са все хипер емоционални хора. Не се доверявайте на всякакви лекарства, предписани ви за другите болести. При мен бета- блокерите изиграха дразнеща роля. Много от лекарствата не са изучени достатъчно и страничните им ефекти се предават на нашите организми. Мисля, че основно от това се подбужда псориазисът. Не изтръпвайте, когато кожния лекар не смее да ви докосне и ви гледа от разстояние, убеждавайки ви, че не сте заразни. /Сблъсках се с това явление- всички кожни панически се боят да ме докоснат :)/. За сметка на това кардиолози и друг тип доктори са на ниво. Вечерите са тежки, но си намерете занимание. Успех!