Мъжко здраве

Ходенето на работа

Как ходенето на работата може да се отрази на здравето ни?
От

Публикувана:
Последна редакция: 21/10/2017
Прекарваме много от времето, през което сме будни на работа. Едва ли е изненадващо, че нещата които правим на там имат значително отражение върху здравето ни. Статистиката може да ви накарат да си стоите по леглата и да не отидете на работа: милиони хора са сериозно болни в резултат от това което правят на работа, а случаите на загинали на работното си място също никак не са малко.

В някой случай самата професия е доста опасна и се е необходимо да се спазват стриктни правила за безопасност – работата на строеж е такъв пример. При други, извършването на една и съща дейност, като например шофиране, оперирането на някаква машина, работата с компютър или дори говоренето по телефон, за по-дълги периоди от време може да бъде опасно. 

Твърде много работа, или  липсата на човек към когото да се обърнем за подкрепа  може да бъде стресиращо, което също е вредно за нашето здраве. Всъщност работата е един от най-големите причинители на стрес Много експерти вярват, че стреса  е причина за толкова смъртни случаи колкото и сърдечните заболявания.
Разпознавайки стрес и знаейки как да се справим с него ще ни помогне да си вършим работата по-добре и да бъдем по-здрави. Липсата на работа или пенсионна осигуреност, все по-често срещани в съвременния гъвкав пазар на труда, също предизвиква стрес.

Как компютъра се отразява на здравето ни?

Лаптопите и джобните компютри могат да засегнат здравето ви по няколко начина:

    - Стоенето в една и съща позиция пред тях, докато пишем, сърфираме в Интернет или просто играем може да доведе до изкривяване, разтягане или деформации в тялото.
    - Екранът може да доведе но преумора на очите
    - Електромагнитното поле, което всеки компютър и електроуред излъчва, може да ви накара да се почувствате зле. 

Травми от често повтарящи се движения

Повтарянето на едно и също движение непрекъснато може да доведе до разтегнати сухожилия и мускули. Това може да се случи при работа на касата в магазина или във фабриката, но основният причинител на тези травми са компютрите. За да намалите риска от това, вземайте си почивки (най-малко една на всеки 20 минути) и ставайте често от работния стол. Можете да правите и някои простички упражнения. По закон, вашият шеф е длъжен да ви осигури почивки. Няколко кратки почивки действат по-добре от една по-дълга.

Вашият шеф е длъжен да се убеди, че вашата компютърна работна станция е пригодена за безопасна работа:

Според закона столовете трябва да са стабилни,(обикновено това означава да бъдат с 5 крака разположени във форма на звезда) удобни, да позволяват да се движите свободно и да е възможна корекция в положението на седалките и облегалките. Облегалките трябва да поддържат естествената S-образна извивка на гръбнака ви. Ако това не е така се препоръчва да се използва възглавничка с такъв дизайн.

Нагласете височината на стола си така че, когато сте пред клавиатурата ръцете и раменете ви да бъдат отпуснати, както лактите ви да са под прав ъгъл. Предмишниците и бедрата трябва да са в паралелна на пода позиция с разстояние от 3-5 см между ръба на стола и коленете ви.  Ако сте прекалено високи за да седнете в тази позиция, използвайте бюро което позволява настройване на височината. Ако сте твърде ниски и краката ви висят над земята когато сте седнали, използвайте подложка за крака Облегалките за ръцете не трябва да пречат на ръцете ви. Ако обаче има проблем, премахнете ги.
 
Екранът ви трябва да е голям, да сте на поне една ръка разстояние от него, като горният край на екрана  да бъде разположен на нивото на очите. Убедете се че има място за китките ви, и че те могат да си почиват. Използвайте ергономични подложки ако е необходимо. Дръжте мишката близо до вас, така че да не е нужно да се протягате.  Научете се да пишете правилно. 

Лаптопите и геймърските конзоли са опасни, защото при всички положения, поради еднаквия им дизайн, или екрана и клавишите ще бъдат в неудобна за вас позиция. Използвайте ги само когато се налага. Ако използвате лаптоп в офиса си, работете на отделен екран.

Преумора на очите

По закон можете да поискате от шефа си да ви изпрати на очен преглед на негови разноски, ако в работата ви включва редовно използване на компютър. Имате право да поискате и да ви осигури специални предпазващи очила. Не се притеснявайте да го направите, особено ако започнете да получавате главоболие.
 
Премествайте погледа си в страни от монитора на всеки 5-6 минути за да може очите ви да си  отпочиват. Почиствайте екрана си редовно и се убедете че вида, размера, цветовия контраст и светлината в офиса,  ви позволяват да четете от него без да ви се размазва картината и без да се налага да се навеждате напред.

Електромагнитните полета

Всеки един електроуред излъчва електромагнитно поле, включително компютрите, принтерите и мобилните телефони. В офисите тези полета са много по силни от нормалното за човешкото тяло. Колко опасно е това е все още тема на дискусии. Някой учени са на мнение, че електромагнитното поле е основната причина за умората, настинките, главоболията, за сърбежа на очите и по кожата и че е възможно дори да убие човек.

Производители на компютри и мобилни телефони твърдят,  че продуктите им са безопасни. Правителствените власти не са сигурни и за двете тези, но предупреждават че децата не бива да използват мобилни телефони прекалено много. Това което е сигурно е, че има много примери за необясними заболявания на работното място и докато няма сигурни данни  за това  трябва да бъдем внимателни.

Колкото е по-естествена е средата в която работите, толкова по-добре за вашето здраве. Това може би е обяснение за успеха в някои офиси, в които се прави Фунг Шу. Добре е да си вземете някакви цветя Те нормализират температурата, въглеродният двуокис и влажността и абсорбират някои опасни вещества.

Отваряйте прозорците често. Електромагнетизма зарежда  въздуха с положителни йони, което е здравословно за човека. В Холандия например е забранено да си на повече от 6 метра от прозореца на работното си място.

Как да избегнем стреса на работа?

Не можем. Важно е да се справяме с него. Вместо да се опитваме да го избегнем, или още по-лошо - да отричаме негативното му влияние, по-добре е да се научим да се освобождаваме от стреса. Първо трябва да се научим да разпознаваме симптомите на стреса.

Типични симптоми на стреса са: чувството че губим контрол, мислим за работата си и в свободното си време, проблеми със съня, проблеми с апетита, нужда да пием алкохол или вземаме лекарства висока раздразнителност, понижена концентрация, загуба на интерес към секса, външния вид и случващото се около нас.

Стреса в 21 век е нещо неизбежно. В едно единствено издание на някой всекидневник има повече информация, отколкото един обикновен човек преди 300 години е можело да събере през целия си живот. Не трябва да се учудваме ако понякога се чувстваме затрупани от ненужна информация. Просто не вземайте нещата или себе си твърде на сериозно . Гордейте се с това което правите, но не се опитвайте да контролирате всичко. Промяната е неизбежна и непредвидима. Не се борете с нея, наслаждавайте и се.

 Можете да подредите работата си по приоритет, като си изготвяте списък със задачи за деня. Съставянето на списък освобождава съзнанието. Ако наистина имате твърде много работа, споделете с шефа си. Ако не чувствате че можете да направите това, обърнете се към колега или профсъюз. Ако все още не сте го сторили, присъединете към такъв - всеки има това право.

Шест техники с които можете да контролирате стреса

Пеене- контрола над белите дробове и дишането при пеене ще ви накарат да дишате нормално и да мислите отново с бистър ум.
 
Плуване – наистина всяко физическо упражнение може да помогне, но когато добавите успокояващото влияние на водата, плуването е може би най-доброто при стрес. Особено плуването под вода.

Правете секс – докато правите любов сърцето и хормоните работят добре във вашето тяло. Това ви помага да имате добър сън и намалява раздразнителността.

Опитайте допълнителна терапии – много от тях прогонват стреса. Например масажът с благоуханни масла използва вашите обонятелни сетива за да ви релаксира. Повикайте си приятел/приятелка или партньора си да ви масажира у дома. Всичко което се изисква са леки докосвания с топли ръце Или пробвайте рефлексологията, която включва нежен натиск върху стъпалата
   
Научете се да не мислите за нищо – легнете по гръб и започнете да обтягате всяка група от мускули за 5 секунди и след това ги отпускайте за 10. Движете се бавно нагоре като накрая да останат мускулите на лицето, устата и очите. Сега се успокойте, концентрирайки се да дишате дълбоко и се насладете на тишината.

Изпийте чаша хубав чай – ако нищо от това не помогне вземете си  чаша чай.Чаят и черния шоколад са добър източник на  антиоксиданти  които предпазват от сърдечни болести и рак.

Още от Мъжко здраве