Мъжко здраве

Четири тайни за плосък корем

От

Публикувана:
Последна редакция: 18/10/2017
Всички мъж мечтаят за плосък корем
Ако целта ви е да отслабнете в областта на талията и да имате плосък корем, първото нещо, което трябва да направите е да намалите, дори елиминирате слоевете подкожни мазнини, които покриват вашите коремни мускули. Най-ефективният начин да направите това е комбинацията от силови тренировки (с фокус върху средната част на корема), сърдечносъдови упражнения (кратки, но усилени тренировки) и стабилизиране на кръвната захар (предпазва ви от натрупване на допълнителни мазнини и помага на тялото ви да използва телесните мазнини като гориво).

1. Подложете се на прогресиращо интензивни силови тренировки
Основната функция на коремните мускули е да прегъват тялото ви напред. Но, съществуват и мускули, които огъват тялото настрани, както и такива, които помагат на тялото ви да се върти. Ако искате ефективно да подсилите корема си, към тренировките трябва да добавите следните упражнения:

1-2 упражнения за предно разтягане (набирания, коремни преси и др.);
1-2 упражнения за странично разтягане (странично прегъване, странични crunch и др.);
1-2 упражнения за въртене (въртене на торса, туистове и др.).

Също както останалите мускули и коремните мускули трябва да се разработват най-малко три пъти седмично. Уверете се, че работите върху тях с прогресивни темпове, по-усилено всеки следващ път.

2. Правете кратки, усилени кардио тренировки за да стимулирате метаболизма си
Кардио или сърдечносъдовите тренировки са изключително важни, защото те могат, ако бъдат изпълнявани правилно, да стимулират метаболизма ви в продължение на 4-24 и повече часа. Това означава, че с тяхна помощ ще избегнете складирането на излишните калории под формата на телесни мазнини, тъй като те по-скоро ще бъдат използвани от ускорения метаболизъм. Освен това чрез този тип тренировки ще изгорите и излишните подкожни телесни мазнини. Ето ви съвсем простичък и лесен за изпълнение тренировъчен план, който можете да приложите във форма по ваше желание (разходки, каране на колело, плуване, изкачване на стълби и др.). Преди да започнете основната програма от упражнения, направете загрявка с умерено темпо в продължение на не повече от 5 минути:

•    30 секунди усилена тренировка (колкото се може по-интензивни).
•    1 минута умерена тренировка (в края отделете време за да регулирате дишането си).
•    Повторете процеса 6-10 пъти, като между отделните сесии намалете ритъма за около не повече от 2-5 минути.

3. Стабилната кръвна захар е ключ към постигане на целта
Най-важно от всичко е да стабилизирате нивото на кръвната си захар Дотук това е най-значителният фактор, що се отнася до изгарянето на излишните подкожни мазнини и предпазването от повторната им поява. За да стабилизирате ефективно кръвната си захар, трябва да се храните по-често, например на всеки 2-3 часа. Давайте на тялото си именно това, от което се нуждае през различните части от деня. Тялото ви гори калории по 24 часа на ден, защо тогава да му осигурявате храна само веднъж или два пъти дневно. Дайте на тялото си горивото, от което то се нуждае: зеленчуци плодове ядки, пълнозърнести храни и протеини (крехко пилешко и говеждо месо, риба, яйца и др.). Голяма част от мъжете концентрират вниманието си върху количеството мазнини, което приемат с храната си, или пък не са сигурни, кои хранителни продукти да третират като здравословни за тях и кои не. В крайна сметка калориите са си калории, независимо от формата, в която ги приемате. Ако прекалите с калориите обаче, къде отива излишъка от тях? Ами... да познахте. Натрупва се под формата на подкожни мазнини.

Това в никакъв случай не означава, че не е важно какво консумирате. Постарайте се по възможност изборът ви на хранителни продукти да е здравословен. Знайте че дори да си позволите хамбургер, не е задължително той да бъде складиран в тялото ви под формата на подкожни мазнини.

4. Потърсете помощ от професионалист
За нещастие повечето мъж нямат достатъчно познания за човешкото тяло, правилното хранене и полезните упражнения, за да могат да постигнат здравословните си цели. Задайте си въпроса: “Доволен ли съм от настоящото си физическо състояние?”. Ако отговорът е “не”, тогава помислете дали да не потърсите помощ от професионален, квалифициран фитнес инструктор. Не разчитайте единствено на информацията, която получавате от списанията или местния фитнес салон. Квалифицираният фитнес инструктор ще ви помогне да постигнете целите, към които се стремите, за по-малко време отколкото някога сте си представяли. Ако сте взели на сериозно целите си, значи сте готови за така мечтания плосък корем и трябва да започнете с изпълнението на изброените по-горе 4 стратегии. Тези стратегии ще ви помогнат да установите контрол над метаболизма си, да изгорите излишните подкожни мазнини и ще ви накарат да изглеждате и да се чувствате добре!

Още от Мъжко здраве