Здраве

Храната която консумирате би могла да повлияе на съня ви

От

Публикувана:
Последна редакция: 17/12/2017
Ако имате възможност да избирате подходящия тип храни, които ще ви осигурят по-добър сън, бихте ли го направили? И ако знаете кои храни могат да нарушат спокойната почивка, не бихте ли намерили начин да ги избегнете? Сега е вашият шанс да научите какво можете и какво не трябва да консумирате непосредствено преди сън.

Консумирайте богати на триптофан храни
Всички ние сме чували, че топлото прясно мляко има магическата приспивна сила. А знаете ли защо това е така? Млечните продукти съдържат триптофан, вещество с приспивно действие. Сред останалите продукти, които съдържат триптофан са пилешкото месо, бананите, овесените ядки и медът.

Задоволете нуждата си от въглехидрати
Богатите на въглехидрати храни допълват млечните продукти, като повишават нивото на предизвикващия сънливост триптофан в кръвта. Перфектна закуска преди лягане: овесени ядки с прясно мляко, кисело мляко с бисквити или филия хляб със сирене. Избягвайте храни с високо съдържание на захар Захарта може да наруши спокойния сън.

Хапнете малка закуска преди лягане
Ако страдате от безсъние, малко храна в стомаха ви би могла да ви помогне да се върнете към съня. В никакъв случай обаче не приемайте това като отворена покана за преяждане. Закуската преди лягане трябва да е малка. Тежката храна ще натовари храносмилателната ви система, ще предизвика чувство на дискомфорт и ще наруши съня ви.

Кажете не на бургера и пържените картофки
Избягвайте богатите на мазнини храни преди сън. Колкото повече мазнини консумирате през деня, толкова по-трудно ще ви бъде да прекарате нощта в спокоен, истински освежаващ сън.

Пазете се от скрития кофеин
Едва ли е тайна за някого, че вечерната чаша кафе може да предизвика безсъние. Дори в умерено количество кофеинът може да смути съня. Бъдете бдителни за иначе не толкова явните източници на кофеин, каквито са шоколадът, колата, чаят и безкофеиновото кафе. За по-добър сън през нощта преустановете консумацията на съдържащи кофеин продукти още в следобедните часове на деня.

Помнете че някои видове медикаменти съдържат кофеин
Част от медикаментите на свободна продажба в аптеките съдържат кофеин. Такива са болкоуспокояващите лекарства таблетките за редуциране на теглото, диуретиците и лекарствата за обикновена настинка. Някои от тях дори съдържат повече кофеин, отколкото една чаша кафе. Винаги проверявайте листовките на медикаментите, които приемате, за да се уверите, че те няма да нарушат съня ви или да предизвикат състояние на безсъние.

Пропуснете алкохолната напитка преди лягане
Алкохолът със сигурност може да ви отпусне и бързо да предизвика сънливост, но със сигурност няма да ви осигури спокоен и непробуден сън. След употреба на алкохол непосредствено преди лягане е напълно възможно да ви сполети главоболие в комбинация с често будене през нощта, обилно потене или поява на кошмарни сънища. В случай че все пак обичате да консумирате алкохол преди сън, разреждайте всяка напитка с чаша вода Така ще разсеете неблагоприятните последствия от алкохола.

Избягвайте тежките и пикантните храни преди сън
По време на сън храносмилателната система забавя своето действие Именно затова лягането на пълен корем може да предизвика единствено дискомфорт. От своя страна консумацията на пикантна храна може да предизвика стомашни киселини или дори гастроезофагеален рефлукс. Нужно е да преустановите консумацията на тежка храна поне четири часа преди времето за лягане.

Сведете приема на белтъчини преди лягане до минимум
Въпреки че белтъчините са важна част от менюто през деня, те са особено лош избор на храна, когато става дума за времето непосредствено преди лягане. Богатите на белтъчини храни са трудно смилаеми. Затова вместо наситена с белтъчини закуска, изберете чаша топло прясно мляко или няколко богати на въглехидрати бисквити.

Преустановете приема на течности преди 20:00 часа вечерта
Приемането на течности през деня е благоприятно за тялото. Въпреки това обаче по-разумно е да намалите количеството на течностите непосредствено преди сън. Определено няма начин да се насладите на дълбок и спокоен сън, ако сте принудени да ставате често, за да ходите до тоалетната.

Не се изкушавайте от отпускащата цигара преди сън
Никотинът е стимулант, чието действие се равнява на това на кофеина. Избягвайте пушенето преди сън, в случай че искате да поспите спокойно.

Още от Здраве