Здраве

9 съвета за по-добро здраве

От

Публикувана:
Последна редакция: 22/10/2017
В рамките на по-малко от 10 минути бихте могли да си осигурите повече здраве, сила и дори блясък и естествена красота. Всичко което трябва да направите е да приложите предложените по-долу съвети!

Удължете живота си
Как да се предпазите от рак на дебелото черво
Винаги проверявайте етикетите на хранителните продукти
Избягвайте храните със съдържание на транс мазнини, или с други думи тези, които съдържат хидрогенирани мазнини. Хората, които консумират прекомерно количество транс мазнини са склонни да развият полипи по лигавицата на дебелото черво. Тези образувания често се оказват канцерогенни. Възможно е консумацията на транс мазнини да увеличи концентрацията на киселини в дебелото черво. Този дисбаланс води до дразнения и поява на полипи. Препоръчително е да сведете приема на транс мазнини до нула грама дневно.

Време: 5 секунди

Възпрете сърдечните заболявания
Дешифрирайте причината за нощното хъркане
Помолете партньора си да остане буден след като вие заспите. Ако той регистрира паузи между отделните прихърквания, които са с продължителност до 30 секунди и завършват със сумтене или задъхване, вероятно страдате от сънна апнея. Недостигът на въздух по време на сън натоварва сърдечния мускул. Наличието на сънна апнея увеличава риска от сърдечен удар или смърт с около 30%. Затова, ако партньорът ви забележи някой от изброените по-горе симптоми, побързайте и потърсете съвет и помощ от своя лекуващ лекар.

Време: 1 минута (за вашия брачен партньор)

Пазете мозъка си
Яжте риба с розово месо
Липсата на приток на кръв към мозъка може да доведе до инсулт и загуба на памет. Омега-3 мастните киселини, които се срещат в сьомгата и рибата тон например, подпомагат свободния приток на кръв към мозъчните клетки. Омега-3 мастните киселини поддържат стените на кръвоносните съдове еластични и предпазват от възникването на нежелани възпаления.

Време: 3 минути и 47 секунди

Придайте си зашеметяващ външен вид
Сменете шампоана
Два пъти седмично сапунисвайте косата си с шампоан който съдържа гликолична или салицилова киселина – те са леки ексфолиращи компоненти. Сам по себе си шампоанът не намалява омазняването по скалпа. Той по-скоро отстранява мъртвите клетки, които мазнината задържа по повърхността на кожата на главата.

Време: 2 минути

Запазете усмивката си
Дъвчете дъвки подсладени с ксилитол
Този заместител на захарта е с растителен произход и е истински унищожител на бактерии. Експериментите в тази област показват, че употребата на дъвки и продукти с ксилитол десетократно редуцира количеството на причиняващите кариеси бактерии, които обитават устната кухина. Причината. Бактериите се хранят със захар именно защото тя им дава енергия да се възпроизвеждат. Бактериите обаче не могат да усвоят захарта в ксилитола. Ето защо е препоръчително да дъвчете дъвки със съдържание на ксилитол непосредствено след всяко хранене.

Време: 8 секунди

Прогонете пъпките
Мийте лицето си преди всяка тренировка
Гримът може да капсулира потта и мазнините, които се отделят по време на физическо натоварване, в порите на лицето. Преди фитнес ексфолирайте кожата на лицето си с паста, съдържаща гликолична киселина. За да избегнете изсушаването на кожата, ползвайте и подходящ овлажняващ лосион.

Време: 1 минута

Поддържайте върховна форма
Предпазете се от простудни заболявания
Ежедневно приемайте хранителни добавки, обогатени с омега-3 мастни киселини. Омега-3 мастните киселини, които се срещат в рибеното масло могат да ви предпазят от настинка или грип. Освен това те редуцират вероятността от възникване на възпаления в дихателните пътища, което от своя страна намалява тежестта на техните симптоми. Важно е да приемате омега-3 мастни киселини не тогава, когато симптомите са вече на лице а на ежедневен принцип. Консумирайте риба и рибни продукти по-често. Така ще се предпазите от настинки преди да е станало прекалено късно.

Време: 7 секунди

Облекчете болките в стъпалата
Обтегнете пръстите на краката си
Когато пръстите на краката са затворени в обувките през целия ден, нервите губят своята чувствителност, а кръвните телца в тях се свиват. За да потушите болката, събуйте обувките и чорапите си, застанете изправени на бос крак на пода, повдигнете пръстите на краката си нагоре и ги разперете. Започвайки от кутрето, върнете всеки един от тях обратно на пода. Последен на пода трябва да се върне големия пръст на всеки от двата крака Повторете упражнението 10 последователни пъти.

Време: 50 секунди

Подобрете настроението си
Направете подарък на някого
Това е терапията с положителна емоционална възвращаемост. В сравнение с хората, които сами си доставят наслада, тези които купуват подаръци за другите или за благотворителност, се чувстват значително по-щастливи. И не бъдете пестеливи. Хората, които подаряват, изпитват истинско блаженство от радостта на околните, и това на свой ред приповдига тяхното собствено настроение, без значение от сумата, похарчена за подаръци.

Време: 1 минута

Още от Здраве