Здраве

Единадесет начина да преборим стомашните киселини

От

Публикувана:
Последна редакция: 18/11/2017
Поне един от трима души страда от стомашни киселини веднъж месечно. Ако страдате от стомашни киселини, бъдете сигурни, че не сте единствен!

Всъщност това неприятно чувство се появава поради надигане на стомашни ензими и киселини от стомаха, където по принцип трябва да са, към хранопровода. Процесът много прилича на излизащата вода от канализацията на мивката, когато канализацията е препълнена.

В този случай диетата и начинът на живот са от основно значение за защита от тях. Целта е да се предпазите, като ги задържите в стомаха.

Ето 11 начина да го направите

1. Като за начало, яжте по-малко като грамаж храна.
По-големите дози храна пълнят стомаха за няколко часа, което повишава риска от поява на гореспоменатите симптоми. Същото количество храна може да бъде консумирано и на по-малки количества на 3 и дори 4 пъти дневно.

2. Спокойствие по време на ядене и по възможност между храненията.
Стресът повишава производството на стомашна киселина, така че направете храненето приятно и успокояващо преживяване. Седнете и се хранете бавно. Сдъвквайте храната добре. Пуснете си успокояваща музика. Релаксиращите терапии като дълбоко дишане медитация, масаж или йога могат да помогнат за предпазване или успокоение на стомашните киселини.

3. След ядене е добре да сте прави.
Не се навеждайте или свивайте, не вдигайте и тежки предмети. Избягвайте ядене до 3 часа преди лягане.

4. Ако трябва да отслабнете – постарайте се щом се налага.
Излишните килограми засилват натиска към стомаха и може да изтласкат киселина към хранопровода.

5. Избягвайте стегнатите колани и дрехи, които ви натискат стомаха.

6. Избягвайте люто.
Някои храни увеличават производството на стомашна киселина и забавят изпразването на стомаха от съдържащата се в него храна. Консумирайте  с повишено внимание силно подправени храни, домати и доматено пюре, по мазните храни, чесън, лук, мляко, газирани напитки, кафе, чай алкохол. Списъкът включва и неща, с които сме свикнали, но ще забележете забележително подобрение, ако успеете да се приборите поне с някои от тях.

7. Спрете пушенето.
Никотина също стимулира стомашната киселина. Повишава и способността на тялото да я съхранява. Да не говорим за различните вредни последствия от тютюнопушенето, които нямат нищо общо със стомаха. Така че ако можете да го спрете сега не се бавете.

8. Дъвката също може да помогне.
Дъвченето повишава слюноотделянето, успокоява хранопровода, измива го от киселината и я връща обратно в стомаха.

9. Ако изпитвате нужда се консултирайте с лекар за медикаментите които приемате.
Лекарствата могат да предразполагат към връщане на киселини като аспирина и различни нестероидни средства, противозачатъчни хапчета, хормонални терапии, наркотици, антидепресанти и някои медикаменти против астма.

10. Спете на висока възглавница.
Ако имате проблем с киселините вечерно време, просто спете на по-висока възглавница, но в границата на допустимото за да не присвивате стомаха си.

11. Спортувайте умерено.
Изчакайте поне 2 часа след ядене, преди да започнете сериозни физически упражнения давайки на стомаха достатъчно време за да се изпразни от съдържанието си.

Още от Здраве