Фитнес

Видове тела

От

Публикувана:
Последна редакция: 18/11/2017
Вече знаем, че хората с различни видове тяло трябва да планират своите тренировки по различен начин, както и за постигане на бързи резултати да се упражняват по-ефективно. Когато говорим за деликатните корекции на физическите форми с помощта на физическите упражнения, трите известни категории  "ектоморфик, мезоморфик и ендоморфик" не са достатъчни за формиране на упражненията. Класирането трябва да се разшири малко - тук са описани 6 вида на тялото.

А тип форма на тялото
Тесни рамене и малко по-широк таз, а тялото изглежда сякаш има "по-тежко" по-ниско тяло - слива краката и бедрата; склонност към отлагане на мастна тъкан в областта под кръста (горната част може дори да изглежда твърде кльощава); бавен метаболизъм (ако лицето не спазва внимателно диета теглото се покачва бързо).

H тип форма на тялото
Широк или среден скелет; малки гърди; закръглени крака визуално изглежда че раменете, кръста и бедрата имат сходна ширина; налице е тенденция към отлагането на мазнини по корема и бедрата; умерен метаболизъм.

I тип форма на тялото
Тънък скелет; опъната кожа слаба мускулна система; малко отлагане на мазнини, ако има такива; бърз метаболизъм (не наддават на тегло, независимо колко ядат).

О-тип форма на тялото
Дебели кости; голям тас и рамене; закръглени бедра, гърди, ръце мастна тъкан в целия организъм; нисък метаболизъм (наддават на тегло, дори когато ядат сравнително малко).

Т тип форма на тялото
Широки рамене, по-големи отколкото таса; мазнините се съхраняват най-вече по горните части на тялото (гърба, гърдите, страните); нисък метаболизъм (наддават на тегло само когато преяждат).

X тип форма на тялото
Средна дебелина на костите;ширината на раменете е равна на ширината на бедрата; тясна талия; пълни гърди; мазнините се натрупват в хълбоците и бедрата; нисък метаболизъм (наддават на тегло само, когато преяждат).

Проучете внимателно себе си в огледалото и сравнете, това което виждате с описаното по-горе. След това може да се насочите към някаква тренировка.

Тренировка и тип тяло
С помощта на правилно избрана тренировка и диетата можете да развиете мускули с всеки тип тяло, но хора с различни видове тела трябва да преминат през различни стадии на тренировката, дори ако споделят една и съща дългосрочна цел.

Още от Фитнес