Диети

Диета срещу мигрена



Какво представлява диетата срещу мигрена
Този вид диета има за цел да минимизира приема на амини. Когато количеството на амините в организма е високо те могат да предизвикат известна чувствителност и раздразнение. Амините се получават при разпад на белтъчините или при ферментация на храната в процеса на храносмилане. Влизат и в състава на голяма част от необработените храни и могат да причинят симптоми на мигрена у някои хора.
За да сте сигурни точно кои храни предизвикват подобно раздразнение у вас, трябва да проведете елиминационна диета, естествено под надзора на лекуващ лекар или специализиран диетолог.
Предложената диета е с ниско съдържание на амини и е подходяща за тези от вас, които са чувствителни към тях.
Веществата с високо съдържание на амини са тирамина, фенилаланина, хранителните добавки (натриев нитрат, мононатриев глутамат, аспартан) и кофеина. Шоколадът, сиренето, цитрусовите плодове, бананите, ядките, бобът, виното, бирата или спиртните напитки също могат да причинят мигрена.

Какво трябва да консумирате в малки количества
Соя, извара, обработено месо, авокадо, фъстъци, леща, тиквено и сусамено семе, тъй като те са богати на амини и могат да провокират силно главоболие.
Храни с изкуствени подсладители. Такива са безалкохолните напитки и плодовите кисели млека.
Готова храна. Обикновено за приготвянето на китайска храна се използва мононатриев глутамат.
Чай, кафе, кола-напитки и шоколад. Всички те съдържат кофеин, за който е известно че може да причини главоболие.
Богати на белтъчини храни, Такива са аншоата, рибения хайвер, консервираната риба, карантията, пушеното месо и пилешкото месо, сушеното месо, пилешкия черен дроб и кожа, шунката и сиренето, чиято консумация трябва да се избягва.
Алкохол. Червеното вино, бирата, коняка и уискито могат да бъдат причина за появата на силно главоболие.

Примерно еднодневно разпределение на хранителния режим
Закуска: 2-3 филии препечен пълнозърнест хляб с масло, фъстъчено масло, мед или 1 сварено яйце, или 1-2 палачинки с кленов сироп и сок от круша, пресен плод по избор от плодовете, които не съдържат амини.
Предобедна закуска: 2-3 оризови бисквити с хума и домат, пресен сок от моркови.
Обяд: 2-4 филии пълнозърнест хляб или 1 купа задушен ориз, 1-2 яйца, салата от разрешените за консумация зеленчуци, пресен плод, чаша вода или плодов сок.
Следобедна закуска: малка кофичка нискомаслено кисело мляко, или оризови бисквити с авокадо и домат, обилно количество вода или прясно изцеден зеленчуков сок.
Вечеря: 150-180 гр. крехко говеждо, агнешко или пилешко месо или омлет от 2-3 яйца с лук и магданоз, 1-2 средно големи задушени или печени картофа, или 1 купа задушен ориз или макарони, салата от разрешените за консумация зеленчуци, плодова салата.


Последна редакция: 22/06/2017