Диети

Диета без млечни продукти



Какво представлява диетата без млечни продукти
При този вид диета е забранена консумацията на продукти от животинско мляко, както и техните производни, с цел да се избегне риска от появата на хранителни алергии и раздразнения.
Преди да започнете диетата е необходимо да се консултирате с лекуващия си лекар относно видовете храни, които са полезни или вредни за вас, особено в случай че страдате от определена форма на алергия. Нетърпимостта към млякото и млечните продукти се изразява в появата на екземи, синузит, ринит, главоболие, мигрена, астма и храносмилателни смущения.

Продукти които трябва да приемате в достатъчни количества
По време на диетата е необходимо да приемате задоволително количество калций. Такъв ще намерите в обогатените с калций соеви продукти - соево прясно мляко, соево кисело мляко и тофу.
Рибата с крехки кости, като сардината, херингата и консервираната сьомга също е добър източник на калций.
Богати на калций са и зеленчуците, като китайско зеле, къдраво зеле и броколи.
Друг източник на калций са бадемите, бразилските орехи, слънчогледовото и сусамовото семе и обогатените с калций зърнени храни.

Продукти които трябва да изключите от диетата си
Млечни продукти от животинско мляко - пълномаслено прясно мляко, обезмаслено мляко, кондензирано мляко, мляко на прах, суроватка, кисело мляко, сладолед, десерти на млечна основа, сирене, крема сирене, краве масло и др.

Примерно еднодневно разпределение на хранителния режим
Закуска: 1/2-1 купа зърнена закуска или мюсли със соево мляко, пресен плод по избор, зелен/ билков чай или кафе със соево мляко.
Предобедна закуска: плодова салата със соево кисело мляко, чаша кафе или чай, чисти или със соево мляко.
Обяд: 2-4 филии пълнозърнест хляб, 1-2 резена шунка без тлъстини или пуешко месо/ 30-60 гр. консервирана сьомга или риба тон, обилно количество зеленчукова салата, пресен плод, чай или кафе със соево мляко.
Следобедна закуска: 1-2 парчета нискомаслен плодов кекс, чаша обогатен с калций плодов сок.
Вечеря: 120-150 гр. говеждо, агнешко, свинско или пилешко месо или 240-300 гр. печена на скара риба, 1-2 картофа или 1 1/2 купа варен ориз или макарони, задушени зеленчуци или салата от пресни зеленчуци, варени плодове със заливка от соево мляко или соев сладолед, чаша чай или кафе със соево мляко.


Последна редакция: 22/10/2017