Диети

Диета с високо съдържание на фибри



Какво представлява диетата с високо съдържание на фибри
Диетата включва консумацията на богати на фибри храни. По време на тази диета ще се чувствате сити, без да трупате излишни килограми. Тази диета помага за стабилизиране на нивото на кръвната захар, намалява риска от рак и осигурява контрол над апетита.
Фибрите са важна част от ежедневното меню. Тъй като не могат да бъдат напълно усвоени при храносмилане, те помагат за пречистване на чревно-отделителната система. Това от своя страна позволява на червата да функционират правилно и предпазва от заболявания на стомашночревния тракт. Изследванията показват, че хората, които консумират богати на фибри храни се освобождават от непотребните отпадни вещества три пъти по-бързо отколкото тези, които не консумират такива продукти. Освен че са полезни за храносмилателната система, фибрите могат да помогнат и при лечение на диабет и високо ниво на холестерол в кръвта.
За да увеличите количеството приемани с храната фибри, трябва да увеличите консумацията на пълнозърнести храни. Пресните плодове и зеленчуци са богат източник на фибри, витамини и минерали. По време на диетата пийте поне 6 чаши вода, плодов или зеленчуков сок всеки ден. Яжте на равни интервали. Хранете се бавно и сдъвквайте храната добре.
Целта на диетата с високо съдържание на фибри е ежедневно да внася в менюто ви 25-35 гр. разтворими и неразтворими фибри от различни източници. Полезна е в следните случаи: запек, дивертикулит, разширени вени, хиатус херния. Минимизира риска от рак на дебелото черво.
По време на диетата е препоръчително да консумирате пълнозърнести храни, бобови растения, пресни или сушени плодове, кореноплодни зеленчуци (моркови, ряпа, картофи), сурови зеленчуци (зеле).

Примерно еднодневно разпределение на хранителния режим
Закуска: 1/2 грейпфрут, 3/4 купа овесена каша с 2 с.л. стафиди, 2 филии препечен пълнозърнест хляб със сладко, 1 чаша обезмаслено прясно мляко, чаша кафе или чай по желание.
Предобедна закуска: овесени бисквити, 1 чаша вода.
Обяд: 1 купа зеленчукова супа, 1 пълнозърнесто хлебче с крехко месо, 2 резена домат и листо от маруля, 1/2 купа сварен боб, 1 ябълка, 1 чаша обезмаслено прясно мляко.
Следобедна закуска: по желание кифличка, половин чаша портокалов сок.
Вечеря: 90 гр. печено на скара пиле, 1/2 купа задушен кафяв ориз, 1/2 купа броколи със сос от сирене, салата от маруля, краставица, половин домат, 1/8 купа бобени кълнове и 1 с.л. салатен сос, 1 филия ръжен хляб, 1/2 купа ягоди с 1/2 купа нискомаслено кисело мляко, 1 чаша обезмаслено прясно мляко.


Последна редакция: 16/10/2017