Диети

Антицелулитна диета



Обща информация
Целулитът представлява подкожно отлагане на мастни клетки, най-често в областта на бедрата и задните части. Характерен е за жените, защото те преминават през повече хормонални промени отколкото мъжете.
Съществуват няколко основни метода за редуциране на целулита и ежедневните упражнения са един от тях. За впечатляващи резултати трябва да комбинирате физическото натоварване с антицелулитна диета. За постигане на задоволителен и дълготраен ефект е необходимо диетата да се прилага в продължение на поне 10 дена, всеки месец.

Какво можете да консумирате по време на диетата
Яжте храни богати на соя, също боровинки и ядки.
Направете лука част от менюто си - лукът е чудесно средство срещу целулита. Той помага за освобождаване на натрупаната в подкожните клетки вода.
Консумирайте храни богати на витамин B, C и E, естествени мастни киселини, калций, йод, фибри и калий. Авокадото, рибата, бананите, зърнените храни, крушите, аспержите и броколите са отличен източник на тези елементи.

Какво трябва да избягвате
За да редуцирате целулита трябва да намалите, или най-добре да преустановите, консумацията на проблематичните храни, които предизвикват появата му:

Кофеин
Прекалената употреба на кофеин може да стане причина за лошо кръвообращение и да доведе до натрупване на токсини в организма. Източници на кофеин са кафето, чая и голяма част от газираните напитки. Опитайте се да ограничите приема на кофеин до не повече от 1 чаша кафе или чай дневно.

Захар
Намаляването на приема на захарни изделия може да има положителен ефект върху контрола над теглото ви. Прекомерната консумация на захар може да причини забавяне на кръвообращението.

Алкохол
Избягвайте употребата на алкохол. Алкохолът е вид токсин, който може да увеличи нивото на мазнини в кръвта и да забави кръвообращението. Ако по време на диетата се консумира алкохол, това може да намали способността на организма да усвоява определени елементи, които изгарят мазнините, като витамин C, калций и цинк например.

Рафинирани храни
Ако имате целулит трябва да избягвате храни, които съдържат сол, натрий или подсладители. Продуктите с органични съставки са най-подходящи при лечение на целулит.

Примерен план за хранене по време на антицелулитната диета


Последна редакция: 16/10/2017

7 дневно примерно разпределение на хранителния режим

Показаното примерно, меню може да бъде модифицинрано в случай, че имате непоносимост към някой от продуктите.
1. Първи ден
2. Втори ден
3. Трети ден
4. Четвърти ден
5. Пети ден
6. Шести ден
7. Седми ден