Витамин D

Автор:
Рецензия:
Дата на публикуване:
Последна редакция:


1.Витамин D

2.Облагите на витамин D

3.Източници на витамин D

4.Симптоми на дефицит на витамин D



Източници на витамин D


Дневната светлина е най-важният източник на този витамин. Витамин D се произвежда от вещество под кожата при попадане на слънчева светлина върху повърхността на тялото. Витамин D не присъстват в значително количество в храните.

Хората които редовно се излагат на слънчева светлина не се нуждаят от добавки на витамин D. Въпреки това, достатъчната експозиция на слънце е трудно да се определи. Няколко фактора определят колко слънчева светлина е нужна за адекватно синтезиране на витамин D: къде живеем, сезона на годината, нашият тип кожа, както и използването на слънцезащитни лусиони.

Повечето възрастни се нуждаят от около 10-15 минути на слънце, от 2 до 3 пъти седмично. Излагане на дланите, ръцете и лицето за 5 до 15 минути на ден се счита за достатъчно, за да осигури достатъчно количество витамин D. Въпреки това, повече експозиция на слънце може да бъде необходима по време на зимните месеци, особено в северните ширини и местата с много смог. Проучванията показват, че за хората с тъмна кожа е необходимо шест пъти повече слънчева светлина, отколкото за тези със светла за постигане на същото количество на синтез на витамин D в кръвта.

Също така запомнете: лусионите против изгаряне блокиат синтеза на витамин D.


Следва: Симптоми на дефицит на витамин D

1  |   2  |   3  |   4

Препоръчана статия

Помогни статията да бъде намерена и прочетена от повече хора


Коментари и мнения на читатели

Коментари и мнения към статията

Тук можете да напишете мнения или да споделите ценни знания свъразни с представения материал.

Вашето име:
Вашият коментар: (препоръчително на кирилица)
Въведете кода:
Искам да следя коментарите
Email: