Витамин C

Автор:
Рецензия:
Дата на публикуване:
Последна редакция:


1.Витамин С

2.Облагите на витамин С

3.Хранителни източници на витамин С

4.Симптоми на дефицит на витамин С



Хранителни източници на витамин С


Основните източници на витамин С са цитрусовите плодове и зеленчуците. Сред плодовете са грозде, лимони, портокали и папаи, които са най-ценните източници на този витамин. Кореновите зеленчуци и картофите съдържат малки количества. Картофите обаче доставят голяма част от общата доза аскорбинова киселина, защото обикновено се ядат всеки ден. Хранителните продукти от животински произход съдържат само малки количества от този витамин, като по-важен такъв източник е рибата. Варивата и зърнените храни не съдържат витамин С в сухо състояние, но ако напоени с вода за около 48 часа, те формират добър източник на витамин В.

Важното да се има предвид е, че този витамин е много чувствителен към топлина и светлина и поради това лесно се разрушава при готвене или излагане на светлина. Затова богатата на витамин С храна трябва да се яде много прясна, за да получите максимално ползите.

Богати храни източници на витамин С - стойности за 100 грама


Сурови червени чушки 280mg
Брюкселско зеле 200mg
Магданоз 150mg
Зелени чушки (сурови) 100mg
Доматено пюре 100mg
Киви (сурови) 98mg
Ягоди (сурови) 60mg
Сурово зеле 49
Портокалов сок 33mg
Манго, узряло 16mg
Пържени картофи 11mg


Следва: Симптоми на дефицит на витамин С

1  |   2  |   3  |   4

Препоръчана статия

Помогни статията да бъде намерена и прочетена от повече хора


Коментари и мнения на читатели

Коментари и мнения към статията

Тук можете да напишете мнения или да споделите ценни знания свъразни с представения материал.

Вашето име:
Вашият коментар: (препоръчително на кирилица)
Въведете кода:
Искам да следя коментарите
Email: