Витамин B6

Автор:
Рецензия:
Дата на публикуване:
Последна редакция:


1.Витамин B6

2.Облагите на витамин В6

3.Хранителни източници на витамин B6

4.Дневен прием

5.Симптоми на дефицит на витамин В6



Облагите на витамин В6


Ниския прием на витамин B6 и хранителния статут може да бъдат свързани с нарушения в имунната функция, особено в напреднала възраст. Намаленото производство на клетки на имунната система, познати като лимфоцити, както и намалено производството на важния за имунната система протеин наречен интерлевкин-2, са забелязани като ефект при недостиг на витамин B6. Възстановяването на витамин B6 се отразява на нормализацията на лимфоцитната пролификация и на производството на интерлевкин-2, което предполага че адекватната доза витамин B6 е важна за оптималната функция на имунната система при по-възрастните индивиди. Въпреки това, едно проучване установява, че количеството на витамин B6 необходимо за обрат на тези увреждания на имунната система при хора в напреднала възраст е 2,9 мг дневно за мъжете и 1,9 мг дневно за жените; тези изисквания на витамин B6 са по-високи от сегашните RDA.

Познавателна функция

Няколко изследвания са асоциирали когнитивния спад в напреднала възраст или болест на Алцхаймер с неадекватен хранителен статус на фолиева киселина, витамин В12 и витамин B6 и по този начин повишени нива на хомоцистеин. Едно проучване открива, че високите плазмени нива на витамин B6 са били свързани с по-висока ефективност на две мерки от паметта, но плазмените нива на витамин B6 са несвързани с изпълнението на 18 други когнитивни тестове.

Камъни в бъбреците

Голямо проучване изследва връзката между приема на витамин B6 и появата на симптоматични камъни в бъбреците при жени. Група от повече от 85000 жени, без предварителна историята на камъни в бъбреците са проследени за период над 14 години и тези, които консумират 40 или повече от мг витамин B6 дневно, са имали само две трети от риска от развитие на камъни в бъбреците в сравнение с онези, които консумирали 3 мг или по-малко. Въпреки това, в групата от повече от 45000 мъже, изследвана над шест години не е открита връзка между приема на витамин B6 и появата на камъни в бъбреците. Ограничени данни показват, че допълнителен прием на витамин B6 с нива по-високи от допустимото горно ниво на прием (100 мг дневно) намалява повишените нива на пикочния оксалат, важно определяне на калциевия оксалат и формацията на бъбречните камъни при някои индивиди. Въпреки това е по-малко ясно, че допълнителния прием реално е довел до намаляване на образуването на калциевия оксалат и бъбречните камъни. В момента връзката между приема на витамин B6 и риска от развитие на камъни в бъбреците изисква по-нататъшно проучване, преди да могат да бъдат направени препоръки.

Лечение на заболяванията

Витамин B6 добавки във вармакологични дози (т.е. много по-големи дози от тези необходими за предотвратяване на дефицит) са били използвани в опит за лечение на широк спектър от състояния, някои от които са обсъдени по-долу. По принцип добре направените плацебо-контролирани проучвания са показали малко допълнителни доказателства, че големите дози витамин B6 са от полза.


Следва: Хранителни източници на витамин B6

1  |   2  |   3  |   4  |   5

Препоръчана статия

Помогни статията да бъде намерена и прочетена от повече хора


Коментари и мнения на читатели

Коментари и мнения към статията

Тук можете да напишете мнения или да споделите ценни знания свъразни с представения материал.

Вашето име:
Вашият коментар: (препоръчително на кирилица)
Въведете кода:
Искам да следя коментарите
Email:
 

Диди

Случаен посетител | 2015-04-05 08:51:31
Явно сте ползвали материал на англйски и има малко разминаване. Пшенични микроби ( wheat germs) се превежда,като пшеничен зародиш или пшенични кълнове.