Витамин B5

Автор:
Рецензия:
Дата на публикуване:
Последна редакция:


1.Витамин B5

2.Облагите на витамин В5

3.Хранителни източници на витамин В5

4.Дневна норма

5.Симптоми на дефицит на витамин В5



Хранителни източници на витамин В5


Пентотеничната киселина получава името си от гръцкия корен pantos, което означава "навсякъде", защото тя е на разположение в широка гама от храни. Много витамин B5 се губи при обработка. Прясното месо, зеленчуците, както и целите необработени зърна имат повече витамин B5 от рафинираните, консервираните и замразените храни. Най-добрите източници на този витамин са яйчни желтъци, царевица, карфиол, зеле, броколи, домати, авокадо, леща, говеждо месо (по-специално в месото от органи като например черния дроб и бъбреците), пуйка, патица, пилешко, мляко, разделен грах, фъстъци, соя, сладки картофи, слънчогледово семе, цели зърна и зърнени култури, магданоз, пшеница и сьомга.


Следва: Дневна норма

1  |   2  |   3  |   4  |   5

Препоръчана статия

Помогни статията да бъде намерена и прочетена от повече хора


Коментари и мнения на читатели

Коментари и мнения към статията

Тук можете да напишете мнения или да споделите ценни знания свъразни с представения материал.

Вашето име:
Вашият коментар: (препоръчително на кирилица)
Въведете кода:
Искам да следя коментарите
Email: