Витамин B5

Автор:
Рецензия:
Дата на публикуване:
Последна редакция:


1.Витамин B5

2.Облагите на витамин В5

3.Хранителни източници на витамин В5

4.Дневна норма

5.Симптоми на дефицит на витамин В5



Облагите на витамин В5


Заздравяване на раните

Проучвания, основно в пробни тръби и животни, но и няколко души показват, че витамин B5 може да увеличи бързината на заздравяване на раните, особено след операция. Това може да е вярно особено, ако витамин B5 се комбинира с витамин В.

Изгаряния

Особено важно за хора с трайно сериозни изгаряния е да се получи адекватно количество хранителни елементи в тяхната дневна диета. Когато кожата се изгори, значителен процент от микроелементи могат да бъдат загубени. Това увеличава риска за заразяване, забавя развитието на лечебния процес, удължава болничния престой, и дори увеличава риска от смърт. Въпреки, че не е ясно кои микроелементи са най-нужни за хора с изгаряния, много проучвания показват, че мултивитамин, включително В комплекс витамини, могат да помогнат в процеса на възстановяване.

Висок холестерол

През последните двадесет години се появиха изследвания на животни, и хората предполагат, че високите дози на пантетин (стабилна форма на витамин B5), може да подобри нивата на холестерола и при хора с висок холестерол, с или без други рискови фактори за сърдечно заболяване (като например диабет, затлъстяване,  менопауза). Проучванията до момента са включили само малък брой хора, но са насърчителни, защото пантетина не само понижава холестерола и триглицеридите, той също повишава HDL ("добър" вид холестерол). Плюс това няколко от проучванията са използвали пентетин в специални групи от хора, като възрастни на диализа и деца с висок холестерол. Повече изследвания са необходими в тази област, за да се разбере напълно каква стойност може да има за лечението или профилактиката на висок холестерол пентатина.

Други области, които са в процес на съвременното научно изследване включват използването на пентатин за сърдечно заболяване и за намаляване на теглото.

Артрит

Въпреки, че не е широко изследвано досега, може да има някаква полза за гарантирането, че е налице достатъчно количество пентотенична киселина в храната или допълнителни добавки на витамин B5 за артрит.

Например, някои учени съобщават, че нивата на кръвната пентотенична киселина са по-ниски при хора с ревматоиден артрит от тези без. Проучване проведено през 1980 г. заключва, че 2000 мг на ден калциев пентотенит подобрява симптомите на ревматоиден артрит, включително и утринната скованост и болка. Допълнителни изследвания са необходими, за да се потвърдят тези факти.

По същия начин, затлъстелите пациенти с остеоартрит могат да подобрят техните симптоми, ако получават диетични съвети за подходящ прием на витамин B5 (както и други хранителни вещества) и загуба на тегло.


Следва: Хранителни източници на витамин В5

1  |   2  |   3  |   4  |   5

Препоръчана статия

Помогни статията да бъде намерена и прочетена от повече хора


Коментари и мнения на читатели

Коментари и мнения към статията

Тук можете да напишете мнения или да споделите ценни знания свъразни с представения материал.

Вашето име:
Вашият коментар: (препоръчително на кирилица)
Въведете кода:
Искам да следя коментарите
Email: