Витамин B3

Автор:
Рецензия:
Дата на публикуване:
Последна редакция:


1.Витамин В3

2.Облагите на витамин В3

3.Хранителни източници на витамин B3

4.Дневен прием

5.Симптоми на дефицит на витамин В3



Хранителни източници на витамин B3


Като храната е смляна, витамин В-3 метаболизира въглехидратите, мазнините и протеините, разгръщайки важни хранителни вещества. По принцип, месото и рибата са по-добри източници на ниацин от растителните продукти. Храните от животински произход богати на този витамин са овчи черен дроб, постно месо, скариди, свинско и краве мляко. Вегетарианските източници богати на този витамин са ориз, трици, пшеница, фъстъци, слънчогледови семена, бадеми и листни зеленчуци като ряпа и цвекло, както и листата на морковите, дивата лоза и целината. Дрождите и триците са добри естествени източници на този витамин, но премахването на дрождите от смилането на пшеницата води до снижаване на ниацин съдържанието на бялото пшенично брашно до ниски нива.


Следва: Дневен прием

1  |   2  |   3  |   4  |   5

Препоръчана статия

Помогни статията да бъде намерена и прочетена от повече хора


Коментари и мнения на читатели

Коментари и мнения към статията

Тук можете да напишете мнения или да споделите ценни знания свъразни с представения материал.

Вашето име:
Вашият коментар: (препоръчително на кирилица)
Въведете кода:
Искам да следя коментарите
Email: