Витамин B2

Автор:
Рецензия:
Дата на публикуване:
Последна редакция:


1.Витамин B2

2.Облагите на витамин В2

3.Хранителни източници на витамин В2

4.Дневен прием



Облагите на витамин В2


Рибофлавина е от съществено значение за растежа и общото здравословно състояние. Той функционира като част от група ензими, които участват в метаболизма на въглехидратите, мазнините и протеините. Той участва в редица химически реакции в организма и затова е от съществено значение за поддържането на нормална тъкан.

Рибофлавина спомага храносмилането и помага във функционирането на нервната система. Той предотвратява запека, популяризира здравословна кожата, нокти и коса, и укрепва лигавиците на устата, устните и езика. Рибофлавина също играе важна роля за здравето на очите и облекчаването на очни деформации. Този витамин е особено полезен за противодействие на тенденцията към глаукома. Един голям прием на витамин B2 осигурява здравина и помага за запазването на външния вид и усещането за младост.

Дефицита на витамин B2 (рибофлавин), може да доведе до възпаления на очите, нарушена чувствителност към светлина, сърбеж и парене на очите, възпаление на устата, възпаление и изгаряне на езика, както и до пукнатини по устните и по ъглите на устата. Това може да доведе и до по-потъмнена или мазна коса, мазна кожа, преждевременни бръчки по лицето и ръцете, разпластяване на ноктите. Дефицита на рибофлавин води до неправилно функциониране на надбъбречните жлези. Той може да предизвика и допринесе за такива заболявания като анемия, вагинален сърбеж и катаракт.


Следва: Хранителни източници на витамин В2

1  |   2  |   3  |   4

Препоръчана статия

Помогни статията да бъде намерена и прочетена от повече хора


Коментари и мнения на читатели

Коментари и мнения към статията

Тук можете да напишете мнения или да споделите ценни знания свъразни с представения материал.

Вашето име:
Вашият коментар: (препоръчително на кирилица)
Въведете кода:
Искам да следя коментарите
Email: