Витамин A

Автор:
Рецензия:
Дата на публикуване:
Последна редакция:


1.Информация

2.Облаги

3.Хранителни източници на витамин А

4.Дневна норма

5.Симптоми на дефицит на витамин А



Симптоми на дефицит на витамин А


Основните симптоми на липса на витамин А включват:

1. Дефицит на родопсин
2. нощна слепота
3. Забавяне на растежа
4. Кожни заболявания
5. Повишен риск от инфекция


Обратно: Дневна норма

1  |   2  |   3  |   4  |   5

Препоръчана статия

Помогни статията да бъде намерена и прочетена от повече хора


Коментари и мнения на читатели

Коментари и мнения към статията

Тук можете да напишете мнения или да споделите ценни знания свъразни с представения материал.

Вашето име:
Вашият коментар: (препоръчително на кирилица)
Въведете кода:
Искам да следя коментарите
Email:
 

Ива

Случаен посетител | 2008-11-08 12:47:00
Като слушам рекламите по телевизията ми се струва, че този витамин е в основата на повечето козметични продукти. Благодаря на екипа Ви за полезната информация относно какво ни продават. Поздрави.

Ангел Костадинов

Регистриран потребител | 2008-11-11 14:27:39
Наскоро се изумих от цената на килограм моркови: 1.30 лв. !!! На фона на цените на цитрусовите плодове, при тази цена могат да се напрвавят две големи салати от моркови, които ще са много по здравословни от салата с надути доматии краставици, която ще струва минимум 4-5 лв. Оказва се, че морковите са един достъпен зеленчук, който обаче малко хора уважават, а той си е за уважение според мен.

ani

Случаен посетител | 2009-03-30 18:51:50
и минералиВитамин АПрепоръчителна дневна доза: 5 000 IU* Безопасна горна граница: 10 000 IU Добри хранителни източници: яйца, млечни продукти, пъпеш, сок от моркови, манго, тиква, спанак, картофи, риба тон, тъмнозелени, оранжеви и червени на цвят зеленчуци (зелените листни зеленчуци (спанак, лапад, салати и др.), морковите, доматите, броколи, кайсии, тикви, пъпеши, праскови. Лечебни свойства Витамин А е общото име, дадено на група естествено образуващи се молекули, наречени ретиноиди – важни съединения, срещани в източници както от растителен, така и от животински произход, които са нужни за да е ефективна имунната система. Без достатъчно витамин А тялото е податливо на инфекции, които могат да причинят всичко от дребна шарка до СПИН. Витаминът играе важна роля в синтеза на зрителния пигмент родопсин, който осигурява адекватната адаптация на окото към слаба светлина. За образуването му е необходимо определено ниво на ретинол в организма. Витамин А стимулира синтеза на надбъбречните и половите хормони, повишава устойчивостта на организма към студ и инфекциозни заболявания. Дефицитът на витамин А в организма води до нарушена адаптация на окото към слаба светлина (т. нар. кокоша слепота), както и до засилено вроговяване на кожата. За щастие, повечето хора получават достатъчно витамин А чрез хранителния си режим, но недостатъчност може да се получи при хора с рак, туберкулоза, пневмония, хронични бъбречни заболявания, инфекции на пикочната система или заболявания на простатата, защото всички тези заболявания увеличават нуждата на тялото от този витамин. Хора с храносмилателни проблеми, които влошават абсорбацията на мазнини – например коремни заболявания и кистозни фибрози – също са в рискова ситуация. Наръчник на купувача Следващият път, когато пазарувате, не забравяйте да си купите много плодове и зеленчуци – отлични източници на витамин А, и то във вида, в който повечето доктори препоръчват да се получава този важен витамин. Плодовете и зеленчуците не само съдържат и стотици други полезни за здравето съставки, но и формата, в която те ви поднасят витамин А – като бета-каротин – не е потенциално токсична, за разлика от витамин А. (Както витамин А, така и бета-каротина, могат да увредят черния дроб у хора, които пият много алкохол.) Контрол за безопасност Въпреки че витамин А, без всякакво съмнение, е крайно необходим, повече не означава непременно по-добре. Всъщност, тук повече може да бъде направо опасно. Внимавайте! Витамин А е единственият витамин, при който свръхприемът да причини токсични прояви именно резултат на прекомерна консумация на храни, които го съдържат в големи количества. Взимани в кратък период от време, големи количества витамин А могат да причинят раздразнителност, главоболие, повръщане, болки в костите, обща слабост, размазано виждане. Редовен прием на количества, по-големи от 10 000 IU – безопасната горна граница за витамин А – могат да бъдат проблемни, и да причинят загуба на коса, слабост, главоболие, уголемен черен дроб и далак, анемия, схващания и болки в ставите. Всъщност, известен е поне един смъртен случай след редовна всекидневна употреба на 25 000 IU от този потенциално токсичен хранителен елемент. По време на бременност бъдещите майки трябва да бъдат особено внимателни с приема витамин А. Дневни дози от 10 000 IU (количество, срещано в някои добавки от мултивитамини и минерали) през първите три месеца от бременността са свързвани с висок риск от вродени дефекти. Високите количества на витамин А по време на бременност може да предизвикат спонтанен аборт, аномалии в развитието на плода и вродени дефекти на новороденото. Не се препоръчва бременни жени или жени, които имат намерение да забременяват да взимат витамин А като добавка към храната или други препарати, съдържащи витамин А без препоръката на лекар. Поради тези причини бременни жени никога не трябва да приемат дози от 10 000 IU и задължително трябва да бъде извършена лекарска консултация. Те също така трябва да проверят състава на добавката си от мултивитамини и минерали, за да са сигурни, че съдържа по-малко от 10 000 IU от този полезен, но същевременно потенциално опасен н хранителен елемент. *IU (international unit) – международна единица Референтните стойности за прием на Витамин А включват витамин А (ретинол), b-каротин и другите каротини. Стойностите са изразени като ретинол еквиваленти: 1 Ретинол Еквивалент (РЕ) = 3.33 Международни Единици (IU) ретинол 1 IU витамин А = 0.3 РЕ (мкг) = 10 МЕ b -каротин = 6 мкг b-каротин = 12 мкг други каротини - провитамини А (В опаковката на витамините, които купувате винаги е посочено количеството IU, които съдържа лекарствения продукт). Още от Витамини и минерали

as

Случаен посетител | 2010-10-12 21:53:41
sa

dobi

Случаен посетител | 2010-11-29 11:00:40
mnogo sam obezpokoena,zashtoto parviat mesec sled kato rodih priemah po 6 tabletki vitamin A vseki den i v sashtoto vreme karmia moeto bebe!!!!!neznam dali po niakakav nachin ne sam mu navredila,ako znaete neshto po vaprosa moliq komentiraite!!!! BLAGODARQ

svetoslav

Случаен посетител | 2011-02-18 21:41:26
viamin a vernolie 4i pomaga za visok rast

iliana kostadinova

Случаен посетител | 2011-03-24 10:30:54
ima strahotno deistvie

Finch

Случаен посетител | 2011-07-22 18:44:12
THX that's a great anwesr!

Ivo Dimitrov

Случаен посетител | 2012-03-27 13:43:11
Ami i az mislq 4e pomaga za rasteja i zatova 4eta komentari...

Димитър Димитров

Случаен посетител | 2012-10-16 13:02:52
Нещо не е наред с дозировката. За мъжете се препоръчва 0,6 милиграма дневно.Днес си купих витамин А като капсули. Препоръчва се по 1 капсула дневно, като капсулата е от250 мг Кое е вярното