Анафилаксия

Автор:
Рецензия:
Дата на публикуване:
Последна редакция:


1.Какво е анафилаксия?

2.Кой получава анафилаксия?

3.Предразполагащи фактори

4.Симптоми и развитие

5.Диагноза и лечение

6.Превенция и профилактика



Какво е анафилаксия?


Анафилаксията е внезапна, тежка алергична реакция към дадено вещество (алергени), които могат да бъдат животозастрашаващи. Веществата, които може да предизвикат тежка алергична реакция включват пчелни жила, ухапване от насекомо, фъстъци, яйца, лекарства и др. Анафилаксията се появява изведнъж и се отразява на цялото тяло с тежки алергични симптоми включващи: затруднено дишане, обриви, подуване, болка в корема, понижено кръвно налягане, което води до шок. Анафилаксията изисква спешно медицинско лечение, когато е необходимо незабавно, за да се избегне потенциална смърт.

При излагане на чужди вещества, някои хора имат реакции, които са идентични с анафилаксия, но в която не се замесва алергия. Тези реакции са наречени анафилактоидни. При анафилаксия имунната система трябва да бъде "чиста" от предишна алергенна експозиция. Но анафилактоидните реакции могат да се наблюдават и при липса на предишна експозиция на алергени изобщо. Един пример за нещо, което може да допринесе за тежка алергична реакция е радиографския контрастен материал (инжектиран в артериите и вените, за да се отчетат от ренген).

Като цяло механизмът на анафилактоидната реакцията е различен. Лечението на алергията също.


Следва: Кой получава анафилаксия?

1  |   2  |   3  |   4  |   5  |   6

Препоръчана статия

Помогни статията да бъде намерена и прочетена от повече хора


Коментари и мнения на читатели

Коментари и мнения към статията

Тук можете да напишете мнения или да споделите ценни знания свъразни с представения материал.

Вашето име:
Вашият коментар: (препоръчително на кирилица)
Въведете кода:
Искам да следя коментарите
Email:
 

Петя Христова Петкова -гр. Исперих

Случаен посетител | 2009-11-24 15:12:56
От края на м.октомври започнах да получавам пристъпи,които са:силно,почти болезнено стягане в областта на гърдите,внезапна отпадналост.Посетих джипито си,което ми направи профилактичен преглед-пълна кр.картина,ЕКГ.Оказа се че всичко ми е наред,но..аз не се чувствам добре.Вчера забелязах след като ядох МЕД отново същите болки.Предполагам,че всичко се дължи на МЕДА,защото няколко дни не съм вземала мед и като че ли ми отминаваше:болките ми взеха да стават по-слаби.Но вчерашната консумация ме накара да се замисля.Има ли вероятност меда да е причина?Къде и как да се изследвам?Благодаря Ви предварително!

Виолета Кангова

Случаен посетител | 2012-08-04 07:08:48
От къде може да се купи адреналинова писалка.В Пловдив в аптеките не се намира, а някои дори не бяха чули за нея.